قرن 21
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ :میهن بلاگ 99
نویسندگان
یکی ازمشکلات موسیقی امروز ما عدم وجود تقسیم ، تعریف و دسته بندیهای موسیقی است . به طور کلی موسیقی ایران از دیدگاه برخی از موسیقدانهای ایرانی به دو نوع تقسیم می شود: یکی موسیقی عامیانه که شامل موسیقی ردیف دستگاهی ، موسیقی نواحی مختلف ایران و موسیقی مذهبی و آیینی است ، و دوم موسیقی هنری که شامل موسیقی کلاسیک بین المللی و موسیقی ملی است .


فروشگاه کیوبیس

الف : موسیقی ایرانی می تواند از لحاظ مختلف تقسیم شود:
▪ از لحاظ جغرافیایی : موسیقی نقاط مختلف ایران .
▪ از لحاظ تاریخی : دوره های مختلف موسیقی
▪ از لحاظ ارزشی : بد و خوب بودن موسیقی ، در هر مکان و هر دوره ای
▪ از لحاظ فلسفی : تقسیم موسیقی آن طور که هست ، هنری و عامه پسند .
▪ از لحاظ علمی : شامل علم نظری و علم عملی موسیقی .
▪ از لحاظ کاربردی : کاربردهای متفاوت موسیقی مثل موسیقی فیلم ، کودک و ...
▪ از لحاظ آموزشی : انواع روشهای آموزش موسیقی .

۱- تقسیم بندی موسیقی از لحاظ جغرافیایی :
موسیقی در دنیا می تواند به طور کلی به موسیقی اروپا ، آفریقا، اقیانوسیه ، آسیا و آمریکا (شمالی ، جنوبی) تقسیم شود . موسیقی آسیا نیز به نوبه خود می تواند به موسیقی خاور دور ، خاور میانه و آسیای مرکزی تقسیم شود. در مکتبهای قدیم ، موسیقی خاورمیانه ۴کانون بزرگ موسیقی داشته است : مصر ، لبنان ، عراق و ایران . موسیقی ایران نیز به موسیقی نواحی مختلف مانند لرستان ، سیستان و بلوچستان ، خراسان ، مازندران ، گیلان و ... تقسیم می شود که هر کدام قابل تقسیم به مناطق کوچکتر هستند. به طور مثال موسیقی خراسان به موسیقی شمال خراسان ، موسیقی تربت جام و ... تقسیم می شود.

۲- تقسیم بندی موسیقی از لحاظ تاریخی :
▪ موسیقی قبل از اسلام : آن طور که در مقاله های پژوهشسی و کتابها مشاهده می شود ، موسیقی ایران قبل از اسلام شامل ۷خسروانی ، ۳۰لحن و ۳۶۰دستان بوده است .
▪ موسیقی بعد از اسلام : به نظر می رسد خسروانی ها در دوره بعد از اسلام تغییر نام میدهند و به موسیقی مقامی تبدیل می شوند. ۱۲مقام مشهور ۶اواز ، ۲۴شعبه و تعدادی دستان در دوره بعد از اسلام موجود بوده اند .
▪ موسیق معاصر : از اوایل قاجار (که تاریخ دقیق مشخصی ندارد) موسیقی مقامی به موسیقی ردیف تبدیل می شود که شامل ۷دستگاه و ۵آواز است . مجموع آنها همان ۱۲، یعنی ۱۲مقام گذشته است . موسیقی ردیف در واقع همان مقامهای جهان اسلام است که امروزه نیز همچنان مورد استفاده اند.
در دوره های مختلف تاریخی می توان به سبکهای مختف نیز از لحاظ تقسیم بندی موسیقی پرداخت . اما بدیهی است که در شرق ، همچنین ایران ، سبکها همانند سبکهای موسیقی غرب شکل نمی گیرد چون تفکر شرق همانند غرب نیست . شرق آنچنان به دنبال تغییر و تحول و دگرگونی نیست ، بلکه انگار می خواهد یک سبک موسیقی را به کمال برساند و این کمال را نیز اول در خود شخص هنرمند و موسیقیدان جستجو می کند.

۳- تقسیم بندی موسیقی از لحاظ ارزشی :
در زندگی روزمره و در صحبتهایی که با هم می کنیم ، بیشتر با خوب و بد سر و کار داریم و خوبی و بدی بخش مهمی از زندگی ما را گرفته اند . اما این خوب و بدها عقلی یا منطقی به نظر نمی رسند ، بلکه فقط احساسها و هیجانهای شخصی است و متاسفانه اغلب غرض آلود هم هست . اگر موضوع بخواهد راه درست علمی خود را بیابد نیازمند دانستن مسائل دیگری است ، از جمله :
▪ از لحاظ منطق : به حق و باطل و درست و نادرست می پردازد . متدلوژی و روش کار و تحقیق امروز ما غربی است اما گذشتگان ما همانند فارابی ، ابن سینا ، مراغه ای و ... علم منطق می دانستند و مسائل را از طریق آن اثبات می کردند و به حق و باطل آن می رسیدند کسی که بخواهد اینگونه حق و باطل را بگوید ، باید علم حکمت بداند و به عنوان حکیم خوبی و بدی چیزی را بیان کند .
▪ از لحاظ احلاق : به خیر و شر و پسندیده و ناپسند می پردازد و برای ما شرقی ها اهمیت زیادی دارد . تمام ادبیات ما هنرش را صرف پند دادن کرده است تا اخلاقمان را پسندیده کنیم . موسیقی ما نیز با مهر با ما سخن می گوید که آزادیمان را به دست آوریم ، از دنیا توقع نداشته باشیم و ...
▪ از لحاظ زیباشناسی : به زشت و زیبا و ملایم و ناملایم می پردازد زیباشناسی علم است نه سلیقه شخصی. ابتدا باید زیبایی را تعریف کرد و سپس امری مانند موسیقی را زیبا یا نازیبا دانست .
امروز ما از لحاظ تقسیم بندی ارزشی نیازمندحکیم در زمینه موسیقی هستیم تا بتوانیم ارزشهای موسیقایی را پیدا کنیم ، افرادی ماننداستادان قدیم که با وجود اینکه در مورد یک موسیقی فقط خوب یا بد می گفتند ، اما نوع بیانشان آگاهانه و حکیمانه بود. حکمت طبق آنچه در کتب قدیم ، آمده است پیامبری است، حق و باطل را تشخیص می دهد و وسوسه و الهام را از هم جدا می کند.

4- تقسیم بندی موسیقی از نظر فلسفی:
● موضوع فلسفه ، هستی است نه خوبی و بدی . اگر از این دید موسیقی را تقسیم کنیم به دو نوع موسیقی می رسیم:
▪ موسیقی هنری (عالمانه ، جدی ، اندیشمندانه ، حکیمانه ): موسیقی که در تعریف خود تعادل ، تکرار ، برجستگی ، و ... یعنی خواص یک موسیقی هنری را دارد.
▪ موسیقی عامه پسند (تفننی، مردم پسند) : همانند یک موسیقی بازاری است که برای جلب مشتری و گیشه اجرا می شود.
از آنجا که روح ارزشی ما شرقی ها قوی است ، هر چیز را ارزشی می کنیم ، اما این تقسیم بندی را نباید ارزشی تلقی کرد. هر موسیقی جدی حتماً خوب نیست و هر موسیقی پاپ بد نیست . موسیقی دستگاهی یک موسیقی هنری و عالمانه است . اما تمام موسیقی هایی که در این سنت اجرا می شوند هنری نیستند ، هنری بودن آن به شرط آن است که بیان اندیشه ای در آن باشد. بنابراین نوع اجرا مهم است نه نوع موسیقی . به طور مثال غزل به خودی خود عارفانه نیست ، حافظ آن را عارفانه می کند، ولی ممکن است کسی غزلی مبتذل بگوید.
موسیقی عامه پسند نمی تواند هنری باشد و باید عواملی را در خود تغییر دهد تا موسیقی هنری شود. اما موسیقی هنری تغییر پذیر است به طوریکه می تواند به صورت عامه پسند اجرا شود. اگر کسی شور را عالمانه اجرا کند موسیقی جدی اجرا کرده است . به هر جهت ، هر موسیقی که بتواند در دل ما مهر، امید، کوشندگی و حرکت ایجاد کند، می تواند موسیقی خوبی باشد و اگر این کار را نکند، خوب نیست .
5 - تقسیم بندی موسیقی از لحاظ علمی :
▪ علم نظری موسیقی : به تعریف و موضوع موسیقی ، صوت و نغمه ، فواصل ، ملایمتها، وزن ، مقامها، دستگاهها و آوازها و ... می پردازد.
▪ علم عملی موسیقی : این بخش بسیار مهم است و ما نیز در این مورد ، در فرهنگمان آداب زیبایی شناسی داریم . این بخش به نوازندگی ، آهنگسازی ، بدیهه سرایی ، آداب نوازندگی و یا خوانندگی و ... می پردازد که به صورت شفاهی ادامه پیدا می کند و می توان آن را مکتوب نیز کرد.
▪ تقسیم بندی موسیقی از لحاظ کاربردی :
▪ موسیقی برای : کودک ، جوان ، فیلم ، مذهبی و عرفانی ، درمان ، ورزش ، نظامی و ... البته برخی از این انواع را نمی توان کاملاً جدا کرد. به طور مثال کودکان در فرهنگ قدیم ما موسیقی خاصی ندارند . آنچه برای رستگاری لازم است در اختیار کودک هم می گذارند و آن را برای کودک ساده نمی کنند. موسیقی را باید از کودکی شنید تا در بزرگی درک کرد . این که گفته می شود موسیقی دستگاهی برای افراد مسن است ، اشتباه است . افراد مسن ما چون در کودکی و جوانی این موسیقی را شنیده اند، در بزرگی نیز از این نوع موسیقی لذت خواهد برد. برای موسیقی فیلم کودکان می توان اثری از موتسارت ، قطعه ای از چهار مضرابهای ردیف و ... گذاشت تا لذت ببرند . از اینکه آن را نفهمند و با آن ارتباط برقرار نکنند نباید ترسید . حتی تجربه نشان د اده است که کودکان به خوبی با موسیقی جدی و هنری رابطه برقرار می کنند.
در فیلم نیز باید موسیقی مناسب موضوع انتخاب کرد. مثلاً برای فیلمی از مسجد جامع اصفهان ، اثری از موتسارت یا حتی یک موسیقی محلی مناسب به نظر نمی رسد .
در موسیقی درمانی نیز پزشک نوع موسیقی لازم برای بیمار را تشخیص می دهد . گاهی برای یک بیمار موسیقی پاپ لازم است و گاهی کلاسیک یا ردیف و ... این موسیقی ها همان موسیقی های نقاط مختلف دنیا هستند که در درمان نیز به کار می روند.

● تقسیم بندی موسیقی از لحاظ آموزشی :
▪ از لحاظ شیوه آموزش : شفاهی – مکتوب (قدیم – جدید)
آموزش موسیقی در فرهنگ ما شفاهی است . در حدود ۸۰سال پیش روش مکتوب به دلیل رابطه با غرب رایج شد که استاد وزیری و استاد صبا پایه گذار این شیوه اند . شیوه شفاهی برای موسیقی دستگاهی ، موسیقی نواحی ایران و ... مناسب است . شیوه های شفاهی حتی در جهان نیز در حال گسترش اند . برای مثال برخی از موسیقیدانهای غربی پیشنهاد آموزش شفاهی موسیقی کلاسیک در یک سال اول آموزش را داده اند . شیوه های مختلف آموزشی هر کدام جایگاه خاص خود را دارند و هیج کدام نباید به طور مطلق رد شوند.
▪ از لحاظ حوزه های آموزشی : ردیف – نواحی (آموزش در مناطق خود) – کلاسیک
▪ از لحاظ دوره های آموزشی :
▪ دوره مقدماتی : دوره ای که شاگردان دست گرفتن ساز ، مضراب، کوک کردن و ... را یاد می گیرند . این دوره شبیه دبستان و دوره آموختن خواندن و نوشتن است .
▪ دوره متوسط : در این دوره شاگرد به فراگیری یک دوره مقامها یا دستگاهها و آوازها می پردازد.
▪ دوره عالی : در این دوره به کیفیتها و حالتها پرداخته می شود و یا تکمیل دوره های قبل است . در اینجا از لحاظ نحوه تفکر: قدیم (سنتی) – جدید (غربی )
برای آموزش هنرهای سنتی ، به تفکر سنتی نیاز است . امروزه تفکرها جدید شده است و استاد و شاگرد رابطه زیادی ندراند. در قدیم شاگرد اطاعت کننده استاد بوده و با عشق و مهر از استاد پیروی می کرده است . امروزه با شیوه های جدید مراحل عالی ردیف را نمی توان گذاند . شاگردان برای دوره های عالی مربی ندارند و خودشان زیبا شناختی را تجربه می کنند . ممکن است در این راه درست بروند ولی اکثراً بیراهه می روند و شیرین نواز می شوند.



ب – طبقه بندی موسیقی کنونی ایران :
۱- موسیقی نواحی مختلف ایران (مقامی و آیینی ) :
برخی از موسیقی های نواحی ایران ، هنری و برخی عامه پسند و حتی مبتذل نیز هستند.
۱-موسیقی دستگاهی (سنتی)
۳- موسیقی کلاسیک (بین المللی)
۴- موسیقی ترکیبی (ملی):
این موسیقی را استاد وزیری پایه گذاری کرده است . در انتخاب گامها، ارکستراسیون ، تئوری ، سازشناسی و ... از موسیقی غرب استفاده می شود اما آهنگها حال و هوای ایرانی دارند و با سازهای ایرانی و سازهای اروپایی مدرن اجرا می شوند. در این ترکیبها امکان دارد موسیقی عامه پسند به وجود بیاید که امروزه نیز بیشتر موسیقی های ترکیبی از این نوعند.
۵- موسیقی پاپ (مردمی) :
در تقسیم بندی فلسفی، این موسیقی جزء موسیقی عامه پسند است. رایج شدن موسیقی پاپ در ایران باعث توجه بیشتر به موسیقی نواحی و دستگاهی (جدی) شده است ، اما انواع موسیقی ترکیبی که خود نیز اغلب عامه پسند هستند، بعد از رایج شدن موسیقی پاپ ، طرفداران کمتری پیدان کرده اند . وقتی یک موسیقی مد باشد، با آمدن موسیقی عامه پسند جدیدتر، پسندها از روی مد تغییر می کند و تیراژ موسیقی قبلی کمتر می شود. به نظر نگارنده اگر هر نوع موسیقی کار خود را انجام دهد و موسیقی سالم (غیر مبتذل) در هر نوعی ارایه شود، کارهای جدی تر جایگاه بهتری پیدا می کنند و بیشتر درک و حفظ می شوند.

۶- موسیقی مذهبی :
نوحه ها ، تغزیه ، روضه و ... بسیاری از موسیقی های مذهبی گرایشهای عامه پسند دارند و برخی جدی اند . از نظر ارزشی نیز برخی از این نوع موسیقی ها ، زیبا نیستند.
و از طرفی تقسیمهای انجام شده را گاهی نمی توان کاملاً از هم جدا کرد . مثلاً بخشی از موسیقی نواحی مختلف ایران مذهبی هستند و موسیقی دستگاهی نیز گاهی حالتی دعا گونه و مذهبی دارد.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
شنبه 28 شهریور 1394
تنظیم کارت شبکه کامیپتر برای اتصال به مودم

در هر شبکه رایانه ی که از تعدادی رایانه و وسایل دیگر شبکه مانند سوییچ ها، روتر ها، مودم ... تشکیل می شود از پروتکلی به نام TCP/IP برای وصل شدن این تجهیزات به یکدیگر مصرف می شود . اما پروتکل های دیگری مانند UDP ... وجود دارند که در اینجا نیازی به معرفی نیست. برای آنکه هر وسیله ای در شبکه شناخته شده و بتواند با دیگر اجزای آن شبکه در تعلت باشد به یک آدرس IP نیاز دارد. آدرس های IP دارای استاندارد خاصی هستند (این استاندارد حاوی شبکه اینترنت می شود که از میلیون ها دستگاه به هم شبکه شده تشکیل گردیده است). هر آدرس IP از چهار پارت عددی ساخته می شود که با نقطه از هم جدا شده اند مانند 192.168.10.145، هر جز عددی بین 0 تا 255 می تواند باشد (اما این استاندارد مربوط به IP ورژن 4 بوده در ورژن شش آن بصورت دیگری است). آدرس های IP علاوه بر استاندرد فوق بهروش خاصی نیز دسته بندی میشوند که دسته های خاصی تنها برای مسیریابی در اینترنت، دسته های دیگری برای وسایل روی اینترنت دسته ی دیگری برای مصرف در شبکه های خانگی مصرف میگردد. که فعلا این کلاس ویِژگزینشه مورد نظر ماست که از رنج 192.168 شروع میگردد. پس در شبکه خانگی یا اداری باید آدرسی های مصرف گردد که مختص این شبکه هاست.


خرید وی پی ان

تنظیم این آدرس ها به دو صورت انجام می شود یا بصورت دستی توسط کاربر و یا توسط دستگاهی که کار اختصاص آدرس IP را به اجزای شبکه به عهده دارد که DHCP Server نامیده می شود . برای مثال چنانچه شما رایانه خود را به یک مودم ADSL متصل کرده اید آدرس آن مودم 192.168.1.1 است باید به رایانه آدرسی بین 192.168.1.2 تا 192.168.1.254 اختصاص دهید تا رایانه شما بتواند به مودم متصل شود. اما نسبتا تمام مودم ها بصورت داخلی دارای یک DHCP Server هستند که به دستگاه های متصل شده به آن مودم، IP اختصاص خواهد داد. این اتفاق در صورتی خواهد افتاد که کارت شبکه رایانه شما در مد دریافت اتوماتیک IP قرار داشته باشد. (در حالت غیر اتوماتیک باید خود شما آدرس IP کارت شبکه خود را تنظیم بکنید ) در ادامه نحوه این کار شرح داده شده است. مطالب فوق برای آشنایی مختصر بود در صورت که کاملا آنرا درک نکرده اید می توانید تنها مراحل زیر را مد نظر قرار دهید.

اولین قدم برای اتصال به مودم ADSL، تنظیم صحیح کارت شبکه رایانه است. در ویندوز XP ابتدا به مسیر زیر بروید:



Start Menu--->Control Panel--->Network Connection



1. روی کارت شبکه (اکثرا ٌ با نام Local Area Connection) که به مودم وصل است کلیک راست کرد مورد Properties را انتخاب بکنید .




2. از لیست موجود روی مورد Internet Protocol TC/IP دبل کلیک بکنید . (شکل زیر). اگر مودم شما دارای DHCP Server داخلی بوده در حالت فعال قرار دارد (که اکثرا ٌ اینچنین است) نیاز به انجام کار خاصی در اینجا نیست تنها چک بکنید که مورد های Otain ab IP address automatically مورد Obtain DNS server address automatically گزینش شده باشند تا رایانه شما بصورت اتوماتیک از مودم IP دریافت نماید .Lan Setting

3. چنانچه از موجود بودن DHCP Server یا فعال بودن آن مطمئن نیستید می خواهید خود یک IP آدرس تنظیم بکنید مورد های این بخش را مانند شکل زیر تنظیم بکنید : (بعضی از قطعات شبکه مانند ذوربین های IP یا گاهی Access Ponit ها دارای DHCP داخلی نیستند شما باید IP دستی وارد بکنید تا بتوانید به آن وسیله متصل شوید)


4. دقت بکنید که در بخش IP address آدرس معتبر در رنج آدرس مودم وارد بکنید به عنوان مثال چنانچه آدرس مودم شما 192.168.1.1 است (که در اکثر مسائل اینچنین است) شما میتوانید آدرسهایی از رنج 192.168.1.2 تا 192.168.1.254 وارد نمایید (فقط جزء انتها را از 2 تا 254 قرار دهید). در سری default gateway و Preferred DNS Server هم قطعا آدرس مودم خود را وارد بکنید (شکل فوق یک مثال است) یعنی 192.168.1.1 . پس ازتنظیم روی کزینه OK کلیک کرده و برای تست رابطه با مودم در قسمت Run در Start Menu دستور cmd را وارد کرده اینتر بکنید . پس در پنجره ظاهر شده دستور Ping 192.168.1.1 (آدرس مودم خود را وارد بکنید ) را وارد کرده و اینتر را بزنید. خروجی دستور شما باید شبیه زیر باشد:


یعنی اینکه در مقابل مورد time عددی درج گردد که به معنی وقت ارسال یک درخواست به مودم شما جواب مودم است. در اینصورت شما به مودم متصل هستید و می توانید با تایپ آدرس آن در مرورگر (فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر یا ....) به صفحه تنظیمات آن دسترسی یابید.

اگرخروجی دستور Ping بصورت زیر بود دنبال ارزیابی و رفع اشکال باشد و مراحل ذکر شده را مجددا چک بکنید :


چنانچه از ویندوز ویستا یا سون استفاده میکنید برای دسترسی به تنظیمات IP کارت شبکه به مسیر زیر بروید:

Control Panel-->Network And Sharing Center پس در سمت چپ صفحه باز شده مورد Change adapter setting را کلیک بکنید تا کارت شبکه های نصب شده در سیستم را ببینید روی کارت شبکه ای که به مودم متصل است کلیک راست کرده مورد Properties را بزنید:

پس روی مورد Internet Protocol Version 4 کلیک بکنید تا صفحه تنظمیات IP باز گزدد


باقی این مراحل شبیه ویندوز XP است . آنرا از وهله 2 به بعد انجام دهید برای دسترسی به Run در استارت منو کافی است دستور cmd را در بخش ی که زیر All Programs با عنوان کمرنگ Search Program and files آمده وارد بکنید Enter را بزنید.



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
یکشنبه 15 شهریور 1394
٫متن موزیک مثل مجسمه از مهدی یراحی / ترانه : امیرعلی بهادری

وقتی که لبخندت تنها یه عکس ه

چیزی نمیبینی چیزی نمی فهمی گریت نمی گیره

دیگه نمی شناسی هوای بیرونو

خیس میشی اما اصلا نمی فهمی مفهوم بارونو

جنس نگاه تو غریب و مبهمه

ترس جدا شدن میون ما کمه

کنارمی ولی دوری یه عالمه

بی حرکت شدی ، مثل مجسمه

♫♫♫

خودتو یه لحظه ام بزار جای من

بشین گوش کن یکم به حرفای من

همین کافیه که بفهمی اینو

عمق تنهایی من غمگینو

خودتو یه لحظه ام بزار جای من

ببین چی اومده سر رویاهای من

از این زندگی مونده یه نقاشی

سخته با یه مجسمه تنها شی

جنس نگاه تو غریب و مبهمه

ترس جدا شدن میون ما کمه

کنارمی ولی دوری یه عالمه

بی حرکت شدی ، مثل مجسمه



دانلود موزیک جدید


۲٫ متن موزیک آشوب مهدی یراحی / ترانه : امیرعلی بهادری

هوای تو همجنس آرامشه تو لبخند بزن تا دلم وا بشه

تو تنهایی خودم با خودم یه چیزی منو سمت تو میکشه

فاصله از تو منو داغون می کنه دلم آشوب میشه

تا خبری از تو به گوشم می رسه تمام چی خوب میشه

خیالتم می تونه حالمو خوب کنه فقط چشات می تونه حرفمو باور کنه

خیالتم می تونه حالمو بهتر کنه کاش حرفمو باور کنه چشـم ات

♫♫♫

خیالتم آسان تا آخرش واست تو زندگیم جا هست عزیزم

تو از نگاه من یه عشقی نه عادت عزیزم

نمی دمت از دست عزیزم

خیالتم می تونه حالمو خوب کنه تنها چشات می تونه حرفمو باور کنه

خیالتم می تونه حالمو خوب کنه کاش حرفمو باور کنه چشـم ات
۳٫ متن موسیقی باید میشناختیم همو / ترانه سرا : امیرعلی بهادری

قبل از اینکه هم سقف هم باشیم باید می شناختیم همو

تفاوت بین رویای من تا تو چقد سرد کرد خونمو

اشکمو با اینکه با چشـم ت دیدی بازم ازم پرسیدی تو

صداقت چشم امو هیچ نفهمیدی

با دروغ گفتی که دوستم داری

به هرچی خواستی رسیدی تو

اما دیوار آرزوهاتو کج چیدی

نه من دلواپس توام نه تو اونی که من می خوام

از فکرای تو سرت بسیار وقته که جدام

خواهش نمی کنم بمون ، خواهش نمی کنی نرم

پیشم چیزی رو جا نذار اینجوری راحتترم

♫♫♫

با چشم بسته نمی شه راهو پیدا کرد

تو هیچ کویری نمی شه سراب دریا کرد

بسته ست چشای ما روی هم دیگه از بی خبریم

خسته ست دلای ما از پروازو با هم نمی پریم

نه من دلواپس توام نه تو اونی که من می خوام

از فکرای تو سرت بسیار وقته که جدام

خواهش نمی کنم بمون خواهش نمی کنی نرم

پیشم چیزی رو جا نذار اینجوری راحتترم
۴٫متن موزیک آخرین اسیر / ترانه سرا : روزبه بمانی

شکنجه کن منو چون عاشق شکستنم

خودت بکش منو بذار جدا شم از تنم

شکنجه کن منو شهید آخرت منم

فدای عشق تو تمام عمر بودنم ، حقته شکنجه کردنم

من بی تو عاشق شکستنم

خودت نگاه کن چرا تو جهان کسی که باید از عشقت بمیره منم

همین یه جهان ست برای یک عمر به پای تو نشستنم

♫♫♫

بمون کنار من تقاصتو ازم بگیر

بمون کنار من کنار آخرین اسیر

منو بکش ولی برای عشقمون بمیر

فدای عشق تو تمام عمر بودنم ، حقته شکنجه کردنم

من بی تو عاشق شکستنم

خودت نگاه کن چرا تو جهان کسی که باید از عشقت بمیره منم

همین یه جهان ست برای یک عمر به پای تو نشستنم
۵٫ متن آهنگ داره گریه میکنه / ترانه : رستاک حلاج

دو سه ساله رفته بارونه که میباره یه ریز

هیچکی نیست بگه برای جفتمون چایی بریز

آخه خندش تمام چیز منه بی حوصله بود

داره خسته م می کنه زندگی بی تمام چیز

دو سه ساله رفته و بی خبرم از خوشیا

این شکنجه بدتره از تمام ی خودکشیا

دو سه ساله آسمون گرفته بارون میزنه

دو سه ساله تمام فصلا به زمستون میزنه

بسیار دوس دارم بدونم بعد من چه میکنه

یکی می گفت دو سه ساله داره گریه می کنه
۶٫ متن آهنگ بهونه مهدی یراحی / ترانه سرا : امیرعلی بهادری

اون چشای دریایی …

بدون اینکه بدونم حتی اسم تورو تو رویا با تو جلو میرم

دستاتو میگیرم بهونه دست دل من میدی

با خنده هات فهمیدی تو خنده هات گم میشم

چی خوبتر از اینکه تو باشی پیشم

اون چشای دریایی منو درگیر کرده تا جایی

که این تمام غرق شدم اما خودم بی خبرم

دیگه دوس ندارم از تو خیالت بپرم

♫♫♫

دل به دریا میزنم از تمام دل میکنم با تو

از دلم پس نکشی با تو روی من نبندی چشـم اتو

اون چشای دریایی منو درگیر کرده تا جایی

که این تمام غرق شدم ولی خودم بی خبرم

دیگه دوس ندارم از تو خیالت بپرم
متن آهنگ سال درد مهدی یراحی / ترانه سرا : مونا برزویی

یه شب باورامون یه جوری شکستن

که فکر کردم حتی خدا قهره با من

هم اکنون اشک شوقم دارن می درخشن

تو برگشتی تا من خدا رو ببخشم

جهت چه از تمام آدم ا میگذری که جهان رو با من تماشا کنی

تو که می تونستی برای خودت یکی بهتر از منو پیدا کنی

کجا بودی تو این تمام سال درد که من زندگی کردم این مردنو

تو انعام صبر سکوت منی جهت چه دیر شنیدنی ولوم منو

♫♫♫

باید غصه مونو به جهان بگم به اونا که به عشق بدبین شدن

به اونا که می ترسن از اعتماد اونا که به تنهایی نفرین شدن

من از باور مرگ دارم میام تو واسم مثل فرصت آخری

به چشـم ای متروکه من بگو

چرا از تمام آدم ا میگذری که جهان رو با من تماشا کنی

تو که می تونستی برای خودت یکی خوبتر از منو پیدا کنی

کجا بودی تو این تمام سال درد که من زندگی کردم این مردنو

تو انعام صبر و سکوت منی جهت چه دیر شنیدنی ولوم منو
۸٫متن موسیقی رفیق نداشت مهدی یراحی / ترانه سرا : محسن رسولی

وقت ی پاییزو کنارت جا گذاشت

وقتی که رفت تورو تنها گذاشت

ممکن است اون موقع بفهمی هیچ وقت

هیچکی اندازه من رفیق نداشت

کی مثل تو از تمام جهان منو پابند همین خونه م کرد

کی مثل تو دردمو می فهمید

کی مثل تو منو دیوونم کرد

وقتی بدجوری دلت میگیره

وقتی گریه دیگه بی تاثیره

کی نوازش می کنه دستاتو

کی مثل من بغلت میگیره
۹٫ متن آهنگ اشک و بارون مهدی یراحی / ترانه سرا : رستاک حلاج

نبودی حال و روزم جذاب بود

تمام گفتن دارم از دست میرم

ولی هم اکنون که برگشتی بفهمم

کسی جز من کنارت هست میرم

کسی جز من کنار تو نباشه

کسی تو انتظار تو نباشه

دلم می خواد بفهمم اینکه جز من

کسی تو گیر و دار تو نباشه

♫♫♫

نبودی بغضمو رگبار کردم

تمام دورمو دیوار کردم

تمام اسمتو از حفظن نگاه کن

چجوری اسمتو تکرار کردم

نبودی بی کسی تنها کسم بود

یکم اشکو یکم بارون بسم بود

می گفتن طفلکی دیوونه شد رفت

یه جهان جای تو دلواپسم بود
۱۰٫ متن آهنگ انفرادی مهدی یراحی / ترانه سرا : امیرعلی بهادری

چقدر زود یادت رفت که قرار بود هیچ زمان از دلامون دور نیافتیم

به شروع این احساس که قرار بود عشق باشه هر دوتامون بله گفتیم

بین ما تو اون روزا یه عشق محکم بود شدیم آدم حوا مثل ما کم بود

آدم یه وقتایی بی علت تغییر می کنه فراموش کردم حوا هم آدم بود

کسی که برای بودن کنار تو زندگیشو داد

منم ولی بعد رفتنت ممکن است اینو یادتم نیاد

برای تو این تموم شدن عجیبه که اینقدر عادیه

جهان برای من بدون تو یه انفرادیه

♫♫♫

کاش این تمام بدون منطق رفیق نداشتم

کاش عشق تو هیچ موقع پاشو تو قلبم نمی ذاشت

اومدم پا به پات از نفس افتآدم

بهشتو به تجربه با تو بودن از دست دآدم

کسی که برای بودن کنار تو زندگیشو داد

منم ولی بعد رفتنت ممکن است اینو یادتم نیاد

برای تو این تموم شدن عجیبه که اینقدر عادیه

جهان برای من بدون تو یه انفرادیه
۱۱٫ متن موسیقی غلط مهدی یراحی / ترانه سرا : روزبه بمانی

از کدوم اتفاق ترسیدی از کدوم حادثه پشیمونی

چی شده که به من نمیشه بگی

چی شدی که خودت نمی دونی

به سکوتم مدام مشکوکی از سکوتت مدام داغونم

تو چرا از نگام می ترسی من که چیزی ازت نمی دونم

♫♫♫

پر دلشوره ای حواست نیست چی شدی که چشاتو ترسونده

اگه از من دلت گرفته بگو اگه فکر می کنی دلی مونده

واسه هر غلط راهی هست اگه می دونی غلط کردی

من هنوزم کنارتم با عشق یاری می کنم که برگردی

♫♫♫

خودتو دور می کنی از من از منی که رو مرز تردیدم

داری به کی جواب پس میدی من که چیزی ازت نپرسیدم

اگه باید بری برو آسان اگه باید برم بگو میرم

اگه دلشوره منو داری برو من ردتو نمی گیرم

واسه هر غلط راهی هست اگه می دونی غلط کردی

من هنوزم کنارتم با عشق کمک می کنم که برگردی
۱۲٫ متن موسیقی شونه های تو / ترانه سرا : سروش دادخواه

شونه های تو کجاست من به چی تکیه کنم

پره بغضم نمی خوام دوباره گریه کنم

شونه های تو کجاست وقتی خسته ام از همه

وقتی نیستی پیش من زندگی جهنمه

با خودم همش میگم نگران حالمی

من بهت فکر می کنم برای چه بی خیالمی

شونه های تو کجاست شونه های تو کجاست

♫♫♫

تو که نیستی پیش من دل من به چی خوشه

وقتی این فاصله ها منو داره می کشه

زندگیم شده سکوت حتی گریه ام بی صداست

پر درده تو دلم شونه های تو کجاست

شونه های تو کجاست شونه های تو کجاست

♫♫♫

چشم من به پنجره ست درو وا نمی کنم

می دونم یه روز میای غلط نمی کنم

توی گوشمه هنوز آخرین صوت تو

چی پناه من بشه غیر شونه های تو



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
جمعه 13 شهریور 1394





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی